wtorek, 13 maja 2008

Zmarł Pierre Simon


Jak donosi w swoim komunikacie WWF, 11 maja zmarł w swoim domu, po długiej i ciężkiej chorobie, Pierre Simon były Wielki Mistrz tej Obediencji (1969 - 1971, 1973 - 1975).
Nie podano daty jego pogrzebu, który będzie miał charakter ściśle rodzinny.
Poniżej przytaczam krótki życiorys zmarłego Wolonomularza zaczerpnięty po części z jego autobiografii pt. "De la vie avant toute chose".

"W 1940 roku miałem 15 lat. Rodzina ze strony ojca była Lotaryńska już za czasów panowania Ludwika XV. Prawdopodobnie pochodziła z nad brzegu Renu, jak większość rodzin żydowskich, które zamieszkiwały tę prowincję (...). We krwi mieliśmy miłość do Republiki, cześć dla ojczyzny i cesarstwa".
Tradycja rodzinna predysponowała Pierre Simone'a do Wolnomularstwa:
"Moja matka była osobą głęboko wierzącą, co kontrastowało się z rygorystycznym ateizmem ojca. W ten sposób spotkały się we mnie dwa nurty myśli: judaizm i racjonalizm, tradycja i wolnomyślicielstwo. Doceniam moc tej fundamentalnej unii. Moje wstąpienie do Wolnomularstwa stanie się, pewnego dnia, sposobem przyjęcia tego dziedzictwa".
Począwszy od 1950 roku, ma miejsce potrójny rozwój kariery Simon'a: zawodowy, wolnomularski, polityczny.
Ginekolog, położnik, współzałożyciel Mouvement francais pour le planning familial, zakłada w 1973 roku l'Institut de formation de recherche et d'etudes sur la sexualite et le planning familial. Dwa razy piastuje funkcję Wielkiego Mistrza Wielkiego Wschodu Francji (1969-1971 i 1973-1975). Przynależność do Wolnomularstwa jest dla niego tak ważna, iż nie waha się napisać: "Moim prawdziwym jestestwem nie jest już moje ciało, ale moja loża". W 1951 roku zakłada Club des Jacobin, w 1967 roku wstępuje do partii radykalnej i jest członkiem jej biura krajowego.
"Czuję potrzebę połączenia dwóch aspektów swojej działalności: medycznej i politycznej", oświadcza. Jego kariera doskonale odzwierciedla to życzenie.

źródło: http://www.christ-roi.net/

Brak komentarzy: